W ostatnim artykule pisaliśmy o ocenach produktów w Zakupach Google – dodatku do reklam produktowych, który ma nie tylko poprawiać widoczność samych reklam, ale przede wszystkim poprawiać doświadczenie potencjalnych nabywców.

Google cały czas rozwija tę funkcjonalność. W ostatnim czasie zapowiedziano większy nacisk na zdjęcia dodane przez osoby, które kupiły dany produkt.

Zdjęcia dodane przez użytkowników mają zwiększyć wartość ocen produktów. Potencjalni kupujący wiedzą, że zdjęcia zamieszczane przez producentów i sprzedawców mają na celu jak najkorzystniejsze przedstawienie produktu. W związku z tym przygotowane są przez zawodowych fotografów, z wykorzystaniem profesjonalnego sprzętu. Zdjęcia produktów przesłane przez ludzi, którzy je kupili, pokazują towary w bardziej “prawdziwy” sposób.

Google chce jednak pójść o krok dalej i nadać ocenom “ludzkie oblicze”. Obok recenzji będą pojawiać się miniatury zdjęć osób, które oceniły dany produkt. 

Niestety polscy sprzedawcy na razie nie skorzystają z opcji dodawania zdjęć do ocen produktów. Opcja ta ma być dostępna obecnie wyłącznie w USA. Co więcej, aby z niej skorzystać, sprzedawcy muszą dostarczać oceny produktów za pośrednictwem ograniczonej listy partnerów Google: Yotpo, PowerReviews, Bazaarvoice lub Influenster.

Karol Nowicki

Introwertyczna część naszego zespołu. Marketingiem internetowym zajmuje się od prawie dziesięciu lat. Zaczynał od pisania tekstów na potrzeby SEO, później przyszedł czas na kampanie Google AdWords. Od pięciu lat głównym obszarem jego zainteresowań jest marketing w porównywarkach cen, w szczególności w usłudze Zakupy Google. Ma przyjemność współpracować z klientami z całego świata sprzedającymi bardzo różnorodne produkty, od kasków futbolowych przez luksusowe zegarki, aż po specjalistyczną karmę dla kurczaków.

W wolnych chwilach w teorii i praktyce zgłębia tajniki dobrej kawy.


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *