Zakupy Google stały się niezwykle ważnym i popularnym kanałem pozyskiwania nowych klientów – istotnym do tego stopnia, iż łatwa integracja z tą usługą może okazać się jednym z kluczowych elementów decydujących o wyborze platformy e-commerce przy zakładaniu sklepu internetowego. Wydaje się, iż do takiego wniosku doszły osoby odpowiedzialne za platformę Magento – doczekaliśmy się bowiem oficjalnej integracji z Zakupami Google.

Wyraźnie widać, iż głównym celem miało być uproszczenie całego procesu. Zarówno przesyłanie produktów do konta sprzedawcy, jak i tworzenie kampanii produktowej odbywa się bowiem z poziomu sklepu – do wszystkich niezbędnych ustawień sprzedawcy mają dostęp w jednym widoku. Prostotę widać też w skupieniu się na inteligentnych kampaniach produktowych. Nowa integracja wprowadzona przez Magento nie umożliwia tworzenia standardowych kampanii. Twórcy wyraźnie podkreślają, iż zostało to zrobione celowo, w celu ograniczenia potrzebnego czasu i nakładu pracy – sprzedawcy mają połączyć swój sklep z kontem sprzedawcy i stworzyć kampanię, a o resztę mają zadbać Magento i Google. Zakupy Google dla Magento oferują też raporty dotyczące błędów i ostrzeżeń związanych z produktami na koncie sprzedawcy, a także wyników osiąganych w kampanii. Wszystko to dostępne jest w panelu zarządzania sklepem.

Rozwiązanie oferowane przez Magento może się okazać dobrą propozycją dla sprzedawców, którzy nie reklamują jeszcze swoich produktów z Zakupach Google. Cały proces został bowiem uproszczony do tego stopnia, iż nie muszą oni posiadać konta sprzedawcy – zostanie ono stworzone w trakcie integracji. Rozwiązanie takie może jednak okazać się problematyczne dla sprzedawców, którzy już takie konto posiadają. Proces nie umożliwia bowiem wykorzystania istniejącego konta – wymusza na użytkowniku stworzenie nowego.

Wprowadzenie integracji z Zakupami Google może okazać się kolejną zachętą do aktualizacji oprogramowania sklepu. Nie można z niej bowiem skorzystać w przypadku wersji wcześniejszych niż Magento Community 2.2 i Magento Enterprise 2.2

Czy korzystacie z integracji dostępnej dla waszej platformy e-commerce? Chętnie poznamy wasze zdanie na ten temat!

Karol Nowicki

Introwertyczna część naszego zespołu. Marketingiem internetowym zajmuje się od prawie dziesięciu lat. Zaczynał od pisania tekstów na potrzeby SEO, później przyszedł czas na kampanie Google AdWords. Od pięciu lat głównym obszarem jego zainteresowań jest marketing w porównywarkach cen, w szczególności w usłudze Zakupy Google. Ma przyjemność współpracować z klientami z całego świata sprzedającymi bardzo różnorodne produkty, od kasków futbolowych przez luksusowe zegarki, aż po specjalistyczną karmę dla kurczaków.

W wolnych chwilach w teorii i praktyce zgłębia tajniki dobrej kawy.


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *