W ostatnim artykule opisywaliśmy inteligentne kampanie produktowe Google. Dzisiaj postaramy się przybliżyć proces ich tworzenia.

Należy jeszcze raz przypomnieć warunki wstępne, bez których Google Ads nie pozwoli Ci stworzyć inteligentnej kampanii. Po pierwsze, musisz skonfigurować śledzenie konwersji na podstawie wartości związanych z transakcją. Celem kampanii inteligentnych jest maksymalizacja wartości konwersji. Bez możliwości śledzenia tych informacji, Google nie może ich zatem optymalizować. Drugim wymogiem jest umożliwienie stosowania remarketingu dynamicznego. W tym celu musisz dodać do strony globalny tag witryny lub wykorzystać tagi w Analytics. Oprócz tego należy powiązać z kontem listę remarketingową, na której znajduje się co najmniej 100 użytkowników.

Tworzenie kampanii

  1. W widoku Kampanii kliknij + w celu utworzenia nowej kampanii
  2. Wybierz Sprzedaż jako cel Kampanie produktowe jako typ kampanii
  3. Wybierz konto sprzedawcy, do którego dostarczasz plik danych produktów oraz kraj docelowy. Ustaw Inteligentną kampanię produktową jako podtyp kampanii
  4. Podaj nazwę kampanii oraz Twój zakładany dzienny budżet. Możesz ustawić również minimalny docelowy ROAS
  5. Zdecyduj, które produkty lub grupy produktów będą wyświetlać się w Twoich reklamach. Domyślne ustawienie pozwoli wszystkim dostarczonym produktom na wyświetlanie. Możesz skorzystać także z podglądu reklam.
  6. Dodaj zasoby służące do tworzenia reklam remarketingowych: Logo firmy, obraz marketingowy oraz tekst reklamy i końcowy adres URL.
    Po dodaniu szczegółów możesz skorzystać z podglądu reklamy.
  7. Zapisz kampanię.

Karol Nowicki

Introwertyczna część naszego zespołu. Marketingiem internetowym zajmuje się od prawie dziesięciu lat. Zaczynał od pisania tekstów na potrzeby SEO, później przyszedł czas na kampanie Google AdWords. Od pięciu lat głównym obszarem jego zainteresowań jest marketing w porównywarkach cen, w szczególności w usłudze Zakupy Google. Ma przyjemność współpracować z klientami z całego świata sprzedającymi bardzo różnorodne produkty, od kasków futbolowych przez luksusowe zegarki, aż po specjalistyczną karmę dla kurczaków.

W wolnych chwilach w teorii i praktyce zgłębia tajniki dobrej kawy.


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *