W ostatnim artykule pisaliśmy o możliwości automatycznego tworzenia pliku danych produktów przy wykorzystaniu indeksowania witryny. Rozwiązanie takie może być wygodne, utrudnia jednak optymalizację informacji przesyłanych do Google. Nie oznacza to jednak, że nie możesz modyfikować tytułów czy opisów związanych z reklamami Twoich produktów. W dzisiejszym artykule przybliżymy stosowanie reguł pliku danych w koncie sprzedawcy Google. Reguły te umożliwią Ci uzupełnienie brakujących atrybutów oraz optymalizację już istniejących wartości.

Opcja tworzenia reguł pojawia się po dodaniu nowego pliku danych do konta sprzedawcy.

Opcja tworzenia reguł pojawia się po dodaniu nowego pliku danych do konta sprzedawcy.

Reguły w pierwszej chwili nie wydają się być intuicyjne, warto jednak poświęcić chwilę na zapoznanie się z nimi. Poniżej przedstawimy kilka przykładów ich zastosowania.

Uzupełnianie brakujących atrybutów

Załóżmy, że w Twoim pliku danych nie zostały zawarte informacje o grupie wiekowej. Jeśli reklamujesz odzież, tego typu dane są wymagane przez Google. Jeśli wszystkie produkty przeznaczone są dla jednej grupy wiekowej, możesz naprawić to w bardzo prosty sposób definiując jedną wartość dla wszystkich przedmiotów.

Definicja wartość dla wszystkich przedmiotów.

Jeśli Twoje produkty powinny być przypisane do różnych grup wiekowych, musisz znaleźć sposób na zidentyfikowanie odpowiedniej grupy. W naszym przykładzie wykorzystaliśmy wyrazy zawarte w opisie produktu – jeśli znajdziemy tam słowo “dzieci”, grupą wiekową dla takiego przedmiotu powinny stać się dzieci. W przeciwnym wypadku zostanie przypisana wartość “dorośli”:

Przypisane do różnych grup wiekowych.

Łączenie atrybutów

W naszych artykułach wielokrotnie wspominaliśmy o tworzeniu szczegółowych tytułów. Można to osiągnąć poprzez dodanie marki, koloru czy rozmiaru do nazwy produktu. Jeśli w Twoich tytułach nie ma jeszcze takich informacji, ale przesyłasz je w innych atrybutach, możesz naprawić to w prosty sposób. Reguły pliku danych pozwalają na stworzenie nowego pola poprzez połączenie atrybutów istniejących w Twoim pliku. Tytuł, którego potrzebujemy, można więc stworzyć za pomocą następującej reguły:

Łączenie atrybutów

Zmiana wartości

Ostatnia opcja, o której chcemy wspomnieć, to “znajdź i zamień”. Wyobraźmy sobie, że opisy produktów pobrane z naszego sklepu są wystarczające, ale chcielibyśmy pozbyć się jednego słowa lub zamienić je na inne. Zmiana całego opisu wymagałaby sporego nakładu pracy. Reguły pliku danych umożliwiają nam jednak zastąpienie jednego słowa lub wyrażenia innym. Opcję taką znajdziesz w zakładce “Reguły przekształcania”:

Zmiana wartości

Nie opisaliśmy tutaj oczywiście wszystkich możliwych opcji – zachęcamy do testowania i dzielenia się swoją opinią i pytaniami.

Karol Nowicki

Introwertyczna część naszego zespołu. Marketingiem internetowym zajmuje się od prawie dziesięciu lat. Zaczynał od pisania tekstów na potrzeby SEO, później przyszedł czas na kampanie Google AdWords. Od pięciu lat głównym obszarem jego zainteresowań jest marketing w porównywarkach cen, w szczególności w usłudze Zakupy Google. Ma przyjemność współpracować z klientami z całego świata sprzedającymi bardzo różnorodne produkty, od kasków futbolowych przez luksusowe zegarki, aż po specjalistyczną karmę dla kurczaków.

W wolnych chwilach w teorii i praktyce zgłębia tajniki dobrej kawy.

Kategorie: Zakupy Google

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *