Wysyłanie szczegółowych danych o produktach do konta sprzedawcy Google pomaga sprzedawcom na dwa sposoby. Po pierwsze, zwiększa szansę na uzyskanie wysokiej pozycji reklamy. Po drugie, może poprawić widoczność samej reklamy, a także dostarczyć niezbędnych informacji dla potencjalnych nabywców. Dzięki temu Twój sklep mogą odwiedzać bardziej świadomi użytkownicy zainteresowani Twoim produktem.

Podobną rolę mogą odegrać oceny produktów. Od jakiegoś czasu Google wyświetla gwiazdki przy reklamach produktowych. Wysokie oceny danego towaru mogą skłonić innych użytkowników do zakupu. 

Skąd biorą się gwiazdki?

Podobnie jak w przypadku reklam produktowych, Google nie zbiera samodzielnie informacji o ocenach produktów. Nie będzie pewnie zatem zaskoczeniem, iż informacje takie dostarczane są przez sprzedawców. Dochodzimy do kolejnego punktu, który z pewnością Cię nie zaskoczy – oceny dostarczane są do Google w postaci pliku danych. Zła wiadomość jest taka, iż format pliku z ocenami jest znacznie bardziej skomplikowany i restrykcyjny niż w przypadku pliku danych produktów. Nie ma tutaj również kilku dostępnych formatów – wspierane są wyłącznie pliki xml. Przykład możesz znaleźć tutaj: https://developers.google.com/product-review-feeds/sample/

W pliku zawarty jest nagłówek danej recenzji, jej treść, ocena wystawiona przez użytkownika, a także plusy i minusy produkty. Co ciekawe, można przesłać również zdjęcia dodane do recenzji. Niezwykle istotną częścią pliku są identyfikatory produktów. To na ich podstawie Google dopasuje oceny do konkretnych przedmiotów. Zalecane jest stosowanie pola GTIN. W przypadku jego braku Google spróbuje dopasować ocenę do produktu na podstawie atrybutów marka i MPN, a także SKU i linku do strony docelowej. Im więcej szczegółów zostanie przesłanych, tym większa szansa na skuteczne dopasowanie produktu.

Aby skorzystać z ocen produktów, sprzedawca musi najpierw zaaplikować do programu w koncie sprzedawcy. Plik danych musi być dostarczany co najmniej raz na 30 dni. W związku ze skomplikowanym formatem samego pliku, Google zaleca skorzystanie z pomocy certyfikowanych partnerów. Pozwalają oni na gromadzenie ocen produktów w Twoim sklepie oraz przesyłanie ich do Google.

Czy korzystacie już z ocen produktów?

Karol Nowicki

Introwertyczna część naszego zespołu. Marketingiem internetowym zajmuje się od prawie dziesięciu lat. Zaczynał od pisania tekstów na potrzeby SEO, później przyszedł czas na kampanie Google AdWords. Od pięciu lat głównym obszarem jego zainteresowań jest marketing w porównywarkach cen, w szczególności w usłudze Zakupy Google. Ma przyjemność współpracować z klientami z całego świata sprzedającymi bardzo różnorodne produkty, od kasków futbolowych przez luksusowe zegarki, aż po specjalistyczną karmę dla kurczaków.

W wolnych chwilach w teorii i praktyce zgłębia tajniki dobrej kawy.


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *