Jeśli śledzisz nasz newsletter, być może wiesz już o niektórych nowościach zapowiadanych przez Google. Jedną z nich jest nowy format reklam dostępnych w wyszukiwarce grafiki.

Reklamy produktów już teraz wyświetlane są w zakładce Grafika wyszukiwarki Google. Szukając zdjęć konkretnego produktu lub nawet fraz związanych z interesującym Cię tematem, nad znalezionymi grafikami możesz natknąć się na reklamy produktowe:


Nowe reklamy produktowe w Google Grafika

Zdjęcia powiązane z tego typu reklamami najczęściej pokazują jednak sam produkt znajdujący się na białym tle – zgodnie z zaleceniami Google. Dodatkowo reklama przedstawia tylko jeden przedmiot.

Okazuje się jednak, że Google chce pójść o krok dalej. Według badań, na które firma się powołuje, 50% kupujących przyznało, że zdjęcia produktów zainspirowały ich do zakupu. Oprócz tego, potencjalni nabywcy często chcą zobaczyć dany przedmiot w szerszym kontekście – na przykład zobaczyć dane talerze w zestawieniu z innymi elementami nakrycia stołu czy krzesło razem z biurkiem. Takie właśnie rozwiązanie umożliwiać ma nowy format reklam Google. Zdjęcia znalezione w zakładce Grafika zawierać będą produkty – po najechaniu kursorem na dane zdjęcie użytkownik będzie mógł zobaczyć nazwę oraz cenę danego przedmiotu.

Jako przykład zastosowania nowego formatu Google podaje wyszukiwanie inspiracji do aranżacji domowego biura. Po znalezieniu interesującego nas pomysłu, może się okazać, że zdjęcie zawiera reklamy produktów. W takim przypadku możemy od razu sprawdzić ceny interesujących nas przedmiotów i w prosty sposób dokonać zakupów, które pozwolą nam odwzorować daną stylizację.

Google testuje obecnie nowe rozwiązanie wraz z wybranymi sprzedawcami, wykorzystując dość ogólne zapytania i niewielki procent ruchu związany z danymi frazami. Z niecierpliwością czekamy na więcej szczegółów dotyczących nowego formatu reklam.

Karol Nowicki

Introwertyczna część naszego zespołu. Marketingiem internetowym zajmuje się od prawie dziesięciu lat. Zaczynał od pisania tekstów na potrzeby SEO, później przyszedł czas na kampanie Google AdWords. Od pięciu lat głównym obszarem jego zainteresowań jest marketing w porównywarkach cen, w szczególności w usłudze Zakupy Google. Ma przyjemność współpracować z klientami z całego świata sprzedającymi bardzo różnorodne produkty, od kasków futbolowych przez luksusowe zegarki, aż po specjalistyczną karmę dla kurczaków.

W wolnych chwilach w teorii i praktyce zgłębia tajniki dobrej kawy.


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *