Od jakiegoś czasu Google dąży do automatyzacji kampanii produktowych. Sprzedawcy mogli korzystać z algorytmów dostosowujących maksymalne stawki za kliknięcie w przypadku zwiększonej szansy na pozyskanie konwersji. Inteligentne kampanie produktowe są kolejnym krokiem uczynionym przez Google.

Nowy typ kampanii ma nie tylko uprościć zarządzanie, ale też zwiększyć zasięg reklam. Wykorzystuje bowiem nie tylko reklamy produktowe, ale też remarketing w sieci reklamowej. Warto zaznaczyć, że inteligentne kampanie produktowe mają wyższy priorytet, niż standardowe kampanie produktowe i kampanie remarketingowe. Może się zatem okazać, że te ostatnie przestaną dostarczać ruch.

Maksymilizacja ROAS

Inteligentne kampanie produktowe mają także maksymalizować ROAS. Systemy uczące się przygotowane przez Google mają w zautomatyzowany sposób dobierać reklamę, stawkę oraz witrynę docelową, aby zwiększyć szansę na konwersję i wzrost zwrotu z wydatków na reklamę. Według Google może to prowadzić do spadku liczby kliknięć – stawki za kliknięcie są automatycznie obniżane w przypadku mniejszego prawdopodobieństwa uzyskania konwersji. Jednocześnie w przypadku wysokiego prawdopodobieństwa konwersji stawki te zostają podniesione, przez co średnie koszty kliknięcia dla całej kampanii mogą okazać się wysokie.

W przeciwieństwie do standardowych kampanii produktowych, Google wymaga od sprzedawców dostarczenia dodatkowych szczegółów. Po pierwsze, inteligentne kampanie są niedostępne, jeśli sprzedawca nie skonfiguruje śledzenia konwersji na podstawie wartości związanych z transakcją. Dodatkowo, wymagane jest dodanie do strony globalnego tagu witryny oraz powiązanie listy remarketingowej, na której Google znajdzie co najmniej 100 aktywnych użytkowników.

Google podkreśla również istotność początkowego czasu działania kampanii, który zostanie wykorzystany na uczenie się. Zaleca się odczekanie co najmniej 15 dni przed oceną skuteczności strategii ustalania stawek, a skuteczność samej kampanii Google zaleca oceniać po 2-3 tygodniach od zakończenia okresu uczenia się.

Więcej informacji na temat tworzenia inteligentnych kampanii produktowych znajdziecie w naszym kolejnym artykule.

Karol Nowicki

Introwertyczna część naszego zespołu. Marketingiem internetowym zajmuje się od prawie dziesięciu lat. Zaczynał od pisania tekstów na potrzeby SEO, później przyszedł czas na kampanie Google AdWords. Od pięciu lat głównym obszarem jego zainteresowań jest marketing w porównywarkach cen, w szczególności w usłudze Zakupy Google. Ma przyjemność współpracować z klientami z całego świata sprzedającymi bardzo różnorodne produkty, od kasków futbolowych przez luksusowe zegarki, aż po specjalistyczną karmę dla kurczaków.

W wolnych chwilach w teorii i praktyce zgłębia tajniki dobrej kawy.


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *