Niedawno pisaliśmy o nowych reklamach produktowych dostępnych w zakładce Google Grafika. Okazuje się, że Google nie zwalnia jednak tempa i wprowadza kolejne nowości. Tym razem reklamy mają wyświetlać się nam jeszcze zanim zaczniemy wpisywać interesujące nas hasło w oknie wyszukiwarki.

Kampanie Discovery mają kierować reklamy ze względu na odbiorców, a nie na słowa kluczowe. Grupy docelowe identyfikowane będą na podstawie zainteresowań oraz dotychczasowych interakcji z usługami Google – odwiedzonych witryn w sieci reklamowej Google, filmów obejrzanych w serwisie YouTube oraz aplikacji pobranych ze Sklepu Play.

Warto zaznaczyć, że reklamy dostępne będą w różnych formatach, w zależności od miejsca, w którym będą wyświetlane. Miejsca te to zakładki Społeczności i Oferty serwisu Gmail, usługa YouTube oraz Google Discover.

Jeśli nazwa ostatniej z usług niewiele Ci mówi, chcemy podkreślić, że w ciągu miesiąca korzysta z niej około 800 milionów użytkowników. Jest ona dostępna na urządzeniach mobilnych z systemem Android lub iOS. Można znaleźć ją w aplikacji Google oraz na stronie google.com. Usługa ta “zbiera” dla nas informacje o potencjalnie interesujących nas tematach i wyświetla je w formie listy. Znajdziemy tam na przykład notowania giełdowe, wyniki sportowe, informacje z regionu czy aktualności ze świata rozrywki. Warto zaznaczyć, że znajdziemy tam nie tylko informacje opublikowane w danym dniu – można zobaczyć tam na przykład propozycje filmów, których nie obejrzeliśmy jeszcze na często odwiedzanych przez nas kanałach YouTube.

Nowe reklamy Discovery mają być dostępne na całym świecie już w tym roku.

Karol Nowicki

Introwertyczna część naszego zespołu. Marketingiem internetowym zajmuje się od prawie dziesięciu lat. Zaczynał od pisania tekstów na potrzeby SEO, później przyszedł czas na kampanie Google AdWords. Od pięciu lat głównym obszarem jego zainteresowań jest marketing w porównywarkach cen, w szczególności w usłudze Zakupy Google. Ma przyjemność współpracować z klientami z całego świata sprzedającymi bardzo różnorodne produkty, od kasków futbolowych przez luksusowe zegarki, aż po specjalistyczną karmę dla kurczaków.

W wolnych chwilach w teorii i praktyce zgłębia tajniki dobrej kawy.


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *