W ostatnim czasie zmienił się sposób komunikowania błędów związanych z linkami w pliku danych dla Zakupów Google. Nawet jeśli pole link zawarte jest w Twoim pliku, możesz natknąć się na następujący komunikat: “Brak wymaganego atrybutu lub jest on nieprawidłowy: link”. Błąd taki najczęściej związany jest z faktem, iż przesłane adresy URL nie należą do Twojej witryny.

Aby móc reklamować produkty związane z adresem URL danego sklepu, musisz najpierw zweryfikować go i zgłosić do niego prawa. Dzięki temu Google wie, że jesteś właścicielem danej domeny, a adres URL zostanie powiązany z Twoim kontem sprzedawcy.

Do tej pory, w przypadku przesłania linków niezwiązanych ze zweryfikowanym adresem URL, można było zobaczyć błąd sugerujący, że dany adres nie należy do Twojej witryny. W tym momencie wyświetlane są dwa komunikaty. Pierwszy z nich, wspomniany wyżej, może okazać się nieco mylący. “Brak wymaganego atrybutu lub jest on nieprawidłowy: link” może bowiem sugerować, że linki nie zostały zawarte w Twoim pliku danych lub prowadzą one do strony 404.

Dlatego też w przypadku zauważenia takiego błędu, warto szukać dodatkowego ostrzeżenia: “Adresy URL nie należą do Twojej witryny”.

W przypadku zauważenia powyższych komunikatów, należy zweryfikować adres URL zgłosić do niego prawa. Istnieje kilka sposobów na wykonanie powyższych czynności. Według Google, najpopularniejszym sposobem weryfikacji jest przesłanie pliku HTML na serwer, na którym znajduje się Twój sklep. Okazuje się jednak, że wielu sprzedawców nie potrafi wykonać takiej czynności lub nie ma dostępu do serwera. Może się tak stać w przypadku niektórych platform e-commerce.

W takim wypadku łatwiejszym rozwiązaniem może okazać się dodanie tagu HTML do strony głównej Twojego sklepu. Polega to na skopiowaniu kodu HTML z konta sprzedawcy i wklejeniu go w odpowiednim miejscu kodu Twojej strony. Brzmi skomplikowanie? Większość platform e-commerce posiada szczegółowe instrukcje krok po kroku. Jeżeli zatem nie wiesz, jak dodać tag HTML do Twojego sklepu, sprawdzenie pomocy Twojej platformy e-commerce powinno być pierwszym krokiem.

Jeśli korzystasz z Google Analytics lub Google Tag Manager, możesz zweryfikować swój adres URL za pomocą tych narzędzi. W wielu przypadkach witryna mogła także zostać już zweryfikowana w Google Search Console. W takim przypadku do jej potwierdzenia w koncie sprzedawcy wystarczy połączenie obu kont.

Karol Nowicki

Introwertyczna część naszego zespołu. Marketingiem internetowym zajmuje się od prawie dziesięciu lat. Zaczynał od pisania tekstów na potrzeby SEO, później przyszedł czas na kampanie Google AdWords. Od pięciu lat głównym obszarem jego zainteresowań jest marketing w porównywarkach cen, w szczególności w usłudze Zakupy Google. Ma przyjemność współpracować z klientami z całego świata sprzedającymi bardzo różnorodne produkty, od kasków futbolowych przez luksusowe zegarki, aż po specjalistyczną karmę dla kurczaków.

W wolnych chwilach w teorii i praktyce zgłębia tajniki dobrej kawy.


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *